Preliminær invitasjon – 17. nasjonale fagmøte i genetikk

Kjære alle medlemmer i NSHG og NFMG,

Vi har gleden av å invitere dere til det 17. nasjonale fagmøtet i genetikk, som avholdes 4.–5. november 2026 på Clarion Hotel i Trondheim.

Årets tema er:

Presisjon, prediksjon og prioritering – vår genetiske hverdag

Foreløpig program:

Dag 1 (engelsk):

  • Magnar Bjørås – utvikling av terapier
  • Nicoline Hoogerbrugge – ERN GENTURIS og samarbeid
  • Sofia Douzgou Houge – post-exome diagnostisering og pågående prosjekter

Dag 2 (norsk):

  • Kristin Varhaug – mitokondriesykdommer
  • Ishita Barua – gevinster med KI i medisinsk genetikk: mer presisjon og bedre beslutninger
  • Ina Brorson – polygenisk risikoscore

Mer informasjon om program og påmelding vil følge.

Vi håper dere allerede nå setter av datoene og ser frem til to faglig spennende dager i Trondheim.

Med vennlig hilsen

Programkomitéen