Kjære alle medlemmer i NSHG og NFMG,
Vi har gleden av å invitere dere til det 17. nasjonale fagmøtet i genetikk, som avholdes 4.–5. november 2026 på Clarion Hotel i Trondheim.
Årets tema er:
Presisjon, prediksjon og prioritering – vår genetiske hverdag
Foreløpig program:
Dag 1 (engelsk):
- Magnar Bjørås – utvikling av terapier
- Nicoline Hoogerbrugge – ERN GENTURIS og samarbeid
- Sofia Douzgou Houge – post-exome diagnostisering og pågående prosjekter
Dag 2 (norsk):
- Kristin Varhaug – mitokondriesykdommer
- Ishita Barua – gevinster med KI i medisinsk genetikk: mer presisjon og bedre beslutninger
- Ina Brorson – polygenisk risikoscore
Mer informasjon om program og påmelding vil følge.
Vi håper dere allerede nå setter av datoene og ser frem til to faglig spennende dager i Trondheim.
Med vennlig hilsen
Programkomitéen

